"Szombaton délelőtt már a hegyre gondolok,szerdától várom én ezt a szép napot."Jobb időt kívánni sem lehetett mára egy Lillafüredi sétához.A tervezett táv 8 kilométer volt, 280 méter szintemelkedéssel.Utunkat a város számomra legkedvesebb kapujától kezdtük.

A Hámori-tó sétányán jutottunk el az Eszperantó forrás alsó szakaszához, ez az alagúttól 1,5 kilométer.Innentől már csak az erdő élőlényeivel (amiből volt ma jócskán) találkoztunk utunkon.A forrás előtti pihenőhely alatt egy kis mésztufa vízesés találtunk, ami engem egy elefántra emlékeztetett.

Jelöletlen úton bóklásztunk ma,teszteltünk egy frissen beszerzett, telefonra optimalizált erdei térképet, ami kiválóan működött.A mai kirándulás fő célja a Szent István kilátó volt,ide a Jávorkúti útról leágazó erdészeti út hozott minket.

Az egyik legizgalmasabb kilátóhely ez, ahol eddig voltam.Közvetlen alattunk Lillafüred és a Palotaszálló, előttünk a Hámori szoros, a Molnár szikla és a Majális park.Ez a szakasz 3 kilométer volt és majdnem 200 métert emelkedett ezalatt,de egyáltalán nem volt vészes.Fent a tetőn további kilátóhelyeket kerestünk az útról letérve, amiket sajnos nem találtunk meg,viszont ráleltünk a Bükk immáron "csak" második legmélyebb barlangjára, az István-lápai-barlangra.Az erdészeti út mellett kb. 50 méterre található lejárat sejtetni sem engedi, hogy 253 méter mély és mintegy 6 km összhosszúságú barlang van alattunk.

Hat-nyolc ember lehetett lent,fent ketten vigyáztak a felszerelésekre, akikkel váltottunk pár szót, majd tovább haladtunk.Még felszaladtunk a Fehérkővel szemközti szikla csúcsára, ahonnan csináltunk pár képet.

A lefelé vezető úton találkoztunk kígyóval,békával és szalamandrával, ami tíz perc alatt azért erős felhozatal egy hegyen.A Vesszős völgy forrása ma is csillapította szomjunkat és felfrissülést nyújtott a kirándulásunk végén.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kenneka 2014.05.05. 19:27:16

melyik erdei turaprogramot probaltatok ki ?
köszi
meg milyeneket ajanlotok?

Wiva 2014.05.05. 21:45:51

@kenneka: Szia!Mi családos kirándulásokat csinálunk általában az öt éves kisfiammal és az anyukájával.Úgy próbáljuk megtervezni az utunkat hogy ez az ő számára se legyen megterhelő.Olykor a "Bükk szirtjei" kiírást követjük ami nagyon szép kilátóhelyekre visz el,tavaly az OKT Zempléni szakaszát csináltuk nyáron ,illetve egy jó térkép segítségével a Bükk érdekes helyeit keressük fel.Szívesen segítek ha konkrétan elszeretnél látogatni valamerre amerre már mi jártunk.

kenneka 2014.05.05. 22:07:32

szia! en az app.ra gondoltam amit fentebb említessz a cikkben :)

koszi szepen!

Wiva 2014.05.06. 00:22:30

@kenneka: :D kicsit félreértettelek.
ghufaq.wordpress.com/ itt olvashatsz a programról