A szabad hétfő sok ember álma és ha még a család is szabad, az maga a főnyeremény.Mivel csodálatos napsütésre ébredtünk reggel, így hamar úgy döntöttünk,hogy menni kéne valamerre.100_4276.JPGKapóra jött ez az útiterv, amit már régebben leírtam a jegyzetfüzetembe, hátha alkalom adódik pár kódot beírni a "Bükk szirtjei" igazoló füzetbe.A Szentléleki kavicsos parkolóból indultunk 11 óra magasságában, az aszfalt útról az "összefonódó fáknál" mentünk be az erdőbe, a kék jelzésen.Innen száz méterre található a Látó-kövek (704 m) a Bükk-fennsík déli részén húzódó kövek (Három-kő, Tar-kő, Cserepes-kő, Pes-kő) északi testvére, hasonlóan csodás panorámával, de sokkal kényelmesebb megközelítéssel. A sziklára egy kicsit mászni kell, de nem vészes,az öt éves kisfiam egy kis segítséggel egyedül jött fel.Fentről szép kilátás nyílt a Lázbérci víztározóra és Mályinkára.

A Kék kereszten a Mária-forrás felé vettük az irányt, útközben egy csíkos hátú kismalacot is láttunk, ami az út melletti érhez jött le inni.Szerencsénkre a koca nem volt a közelben ,de legalábbis mi nem találkoztunk vele.A forrás bő vizű,mellette asztal és szalonnasütő található.A legenda szerint az ide vezető út mellett lévő másik két forrás - a Szilvia,és az Ágnes- teszik teljessé a családot, amik egy erdész három lányáról kapták a nevüket.Innen ereszkedésbe kezdtünk, ami számszerűsítve majd 200 métert jelent két kilométer alatt.Vadregényes tájon a Csondró patak szurdok völgyén keresztül érkeztünk meg Odvas-kőre (557 m).

Megkerestük a szirt kódját,tettünk az arcunkba egy kis elemózsiát, majd a piros jelen indultunk a tervezett utunk utolsó állomásához Buzgó-kőre (540 m).Szikrázó napsütés fogadott minket a csúcson és rengeteg gyík, amik velünk együtt élvezték a nap kellemesen melegítő sugarait.A kód a szikla legtetején van megtalálása különösebb gondot nem okozott. Kb. egy félóra szieszta után vágtunk neki a visszaútnak, ami a kezdeti lejtő után immáron emelkedőként kísért minket vissza a Látó-kövekhez.100_4354.JPG

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.