Március elejével viszonylag korán jött a jó idő és hétvégenként sikerült legalább egy napra kiszabadulni a város nyomasztó fogságából,így tettünk a hónap utolsó szombatján is kis családommal.Egy kellemes kis 8km körüli séta volt a terv Garadna,Alsó-Sebesvíz,Szepesi rét,Lillafüred útvonalon.Reggel a 09:15 ös  busszal indultunk a kis vonat Garadna végállomásáig ahol ez a tábla volt segítségünkre az elindulásban.

Ómassa irányába indultunk el a műúton,kb 300 méter után balra leágazott egy kis murvás erdészeti út a zöld túrajelzést követtük majd ismét balra immár egy erdei vízmosás medrében kezdtük meg kalandozásunkat.100_3438.JPG
Jól érzékelhető volt hogy itt bizony a víz az úr és Garadnán a tábla sem hazudott (az út nehezen járható).Ahogy bukdácsoltunk a kidőlt fák között halk csobogás szűrődött le a hegyről,nem nagyon értettem a dolgot ezért kíváncsian keresgettem hogy itt vajon milyen patak folyik.  100_3455.JPG

Persze gondolhattam volna hogy nem véletlenül nevezik ezt a helyet Sebesvíznek.Innentől az út egy kicsit meredekebb mint ami kényelmesnek mondható viszont a látvány mindenért kárpótolt minket.

A kaptató felénél egy kis pihenőhelynél meg is találtuk hol tör utat magának a víz a hegyből egy barlang formájában.
Itt csatlakozott a sárga jelzés az utunkhoz amit innentől kezdve Lillafüredig követtünk.A barlangtól kb még 500 méter emelkedőt leküzdve jutottunk ki a műútra amin tovább haladva kis idő múlva megérkeztünk egy komfortos pihenőhelyre ahol fedett szaletli és 3-4 asztal volt,itt elfogyasztottuk jól megérdemelt tízórainkat.Innen már csak kényelmes séta a csodálatos tavaszi napsütésben kb 4km.Jobb kézre rét,magaslesek balra két barlangocska bejárata amik engedély nélkül nem látogathatóak.Az aszfalt út végén jobbra vesszük az irányt a Szepesi rét felé.

Vesszős völgy felsőrészéhez hamar elérkeztünk ahol én szívem szerint letértem volna a jelölt útról az István kilátóhely reményében de a család leszavazott és amit Sebesvízen emelkedtünk azt itt most duplán kaptuk vissza ereszkedésben,a lejtő közepén a Vesszős-forrás oltotta szomjunkat.100_3539.JPG

Kicsi pihenő után kb 500 méter volt az 5ös busz végállomása ami szerencsénkre indulásra készen várt minket.

Csodálatos kis 4-5 óra volt ez ismét a Bükkben remélem mihamarabb kint leszek megint.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.