Nekem a Zemplén más,viszont egy kihívásokkal teli 35 kilométeres bóklászásra ezen a szombaton kapható voltam.Csodálatos reggel virradt ránk Miskolcon, az elmúlt napok viharának semmi nyoma,a nap tűzgolyóként ragyog a horizonton.Hatalmas mosollyal az arcomon kezdtem neki a készülődésnek, végre lesz egy szép napunk a hegyen, gondoltam.Kezdeti lelkesedésem kicsit alábbhagyott mikor megérkeztünk Sárospatakra.Az időjárás kifejezetten a barátságtalan arcát mutatta.Túránkat 7:15-kor kezdtük meg Sárospatak vára mellől,az első ellenőrzőpont a váron belül volt a Vörös-toronynál, gyors pecsételés  és haladtunk is tovább Gombos-hegy felé.Ahogy magunk mögött hagytuk a várost, a nagyon különleges fűvel borított  Mandulás dombra kapaszkodtunk fel, innen szép kilátás nyílt a városra.

Utunk a Gombos-hegyi pincesoron keresztül vitt minket az ellenőrzőpont felé,ahol frissítővel és rágcsálnivalóval várták a résztvevőket.

Egy majd 7,5 kilométeres szakasz következett Komlóskára, a levegő párás volt ,az út pedig nagyon sáros, ami a 300 méteres emelkedésével párosítva egész különös élményben részesített minket.A Trautson és a Malomkő Tanösvényt is érintő etapon először a Pogány-kúti pihenőig, majd Pista-fájához értünk el.Ez utóbbit a helyi természetjárók 10 éve avatták fel egy elhunyt társuk emlékére.

Egy jó órás sárdagasztás után buktunk át a gerincen, legnagyobb örömünkre innen már csak 2.5 kilométer volt az ellenőrzőpont.A falu temploma már messziről mutatta, hogy lassan megérkezünk.100_4657.JPG

Negyed tizenegyre értünk a művelődési házhoz, ahol helyben sütött kenyéren, helyi lekvár várt minket.Beszéltünk pár szót a pecsételős hölggyel, aki úgy búcsúzott tőlünk, hogy "csak a szép maradjon meg".Valamit sejthetett, mert ugyan Újhutáig komolyabb problémát nem okozott a helyenként szemerkélő eső, de ami onnan következett az nem álmaim netovábbja.A szakasz legmagasabb pontja a Pasika-rét volt, innen levezető kocogásban jöttünk le az Emese panzióhoz.

Újhután előtörtek a tavalyi Kéktúra emlékei,a helyről azt érdemes tudni, hogy Háromhuta része és a környéken sok erdei látnivaló van pl.: az István-kúti nyírjes, ami fokozottan védett terület, a Sólyombérc és a Kerekkő, ez utóbbiak jellegzetes vulkáni sziklaszirtek.Középhutától néhány kilométerre található a 624 m. magas sziklaszirten épült regéci Rákóczi vár, mely még romos formájában is lenyűgöző látvány.A túrához visszatérve,a panziónál a következő kiírás várt minket:"ellenőrzőpont a következő állomáson", ami nem más, mint Makkoshotyka.A komolyabb elázástól eddig menekültünk meg, még a faluban nyakunkba szakadt az ég.Két túratársunkkal a buszmegállóban húztuk magunkra az esőkabátokat,bár időnk lett volna várni egy félórát hátha csendesedik az eső, de mi úgy döntöttünk tovább indulunk.Egy óra alatt értünk fel a Zsidó rétre, innen a Kéktúra útvonalán haladtunk tovább.

Problémát okozott már máskor is nekem, hogy a  jeleket nem sűrűn festették fel ezen a vidéken és a Cifra-kúttól a faluba vezető ösvény finoman szólva is járhatatlan volt.A cserjék által benőtt csapáson háromszor fogtam talajt és a leveleken lévő összes víz a nadrágomon kötött ki, amitől konkrétan úgy éreztem magam, mintha besétáltam volna egy tóba.Megpróbáltatásainknak háromnegyed kettő fele lett vége, mikor is megérkeztünk Makkoshotykára. Az eső eddigre elállt és napsugarakat is látni véltünk.A főút melletti kocsmánál volt felállítva az ellenőrzőpont, ahol almalé, zsíros kenyér és sör várt minket.A pecsételős mester túl volt már egy jó pár pohár borocskán nagy unalmában és úgy gondolta, hogy egy szelet kenyérre egy fej hagyma pont ráfér.Jó tanácsokkal látott el minket a hátralévő 7 kilométerre, majd rövid búcsúzkodás után folytattuk a túrát Hercegkút felé.A két település között még visszatekintettünk a hegyre, ahonnan jöttünk.

Hercegkúttól már csak aszfaltozott úton mentünk a célig.

A teljes táv a következő volt:

Sárospatak—Gombos-hegyi kilátó—Pogány-kút—Komlóska— Újhuta—Makkoshotyka—

Herceg-kút—Sárospatak

Táv: 33,88 km, Szint: 793 m, Szint idő: 10 óra

8 óra 23 perc alatt teljesítettük.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.