Végre itt a hosszú hétvége.A húsvéti nagy bevásárlás után úgy döntöttünk sétálunk egy kis kört a gerincen,ami két kódot is tartalmaz a "Bükk szirtjei" jelvényhez.Ebéd után verőfényes napsütésben indultunk a gombához,ahonnan tényleg kalandosnak mondható pár órát töltöttünk a hegyen.

A piros jelzésen indultunk el. Kb. 800 méter innen a Molnár-szikla, aminek ékessége a tetején lévő kereszt.A kilátás Alsó-Hámorra pazar,akárcsak a szemben lévő vonulatra.Az elmúlt hét esőzése jót tett az erdőnek és csodálatosan kizöldült minden.

Folytattuk utunkat a Szeleta-tetőre,ami innen két kilométer.Ekkor még nem sejtettük,hogy a felettünk gyülekező felhőkből egy olyan vihar kerekedik,ami a tető helyett a barlangba zavar be minket egy órácska pihenőre.

A barlangtól kb. 500 méterre -szinte pillanatok alatt- a gerinc tetején kapott el minket az orkános széllel érkező eső.Igazából rosszabb helyen nem is lehettünk volna,a gerinc szélén álló fák úgy hullámoztak, mint szebb napokon a Balaton.Sajnos pár lépésen belül bekövetkezett az, amitől tartottam.Hatalmas robajjal előttünk egy kb. nyolc-tíz méteres fa dőlt keresztbe az úton,ami kidöntötte azt a társát, amire rá esett.Ez a fa is szintén az úton landolt,teljesen elzárva előlünk a gyors tovább haladás reményét.Ekkor már az úti célunk a barlang volt.

Mikor megérkeztünk meglepődve láttuk,hogy van pár ideiglenes lakója a menedéknek.Összesen hat ember volt bent,két külön csapat.Míg száradtunk és vártuk, hogy elálljon az eső pálinkával kínáltak minket,gondolom nem néztünk ki túl fitten.Egy órát töltöttünk el Herman Ottó híres felfedezéseinek helyszínén,majd az eső csendesedésével vissza indultunk.Még megörökítettük a fát, majd csurom vizesen bepattantunk az autóba és irány egy kád jó meleg víz.100_3969.JPG

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.