Egy új hét, egy újabb Sporthétfő. Sokadik téli túránkra indultunk a szezonban reggel amiről tegnap még úgy gondoltuk, hogy egy Bükkszentkereszti teázásba fog torkollani az Erdőmesterbe, de az esti havazás ezt szerencsére átírta. Mivel a hegy felső részei vasárnap is nehezen megközelíthetőek voltak, ezért egy régi kedves egyszerű, de mégis változatos útvonalat poroltunk le.Menjünk Andó-kútra!

A Vadasparknál hagytuk az autót innen kezdtük utunkat a zöld jelzésen 2,5 km murvás szakasz különösebb szintváltozás nélkül.Ezt követően rátértünk a kisvasút nyomvonalára Ortástető megállónál és terveink szerint ezen haladtunk Andó-kútig ami 4 km számszerűsítve. Visszafelé a sárga jelzésen jöttünk ami pár kisebb emelkedővel tűzdelt.

"Andó-kút (régebbi nevén Lenke-forrás) kedvelt pihenőhely a Bükk-vidékenVarbótól néhány kilométerre. A terület egy völgyben fekszik, melyet hatalmas bükkfák vesznek körül. Itt található a Varbó Andó-kúti Erdei Tanösvény 10. állomása és a Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) parasznyai szárnyvonalának Andókút nevű megállóhelye is.

A forrást 1963 foglalták a DVTK és az MVSC természetjárói az LKM és a LÁEV támogatásával. A forrás vize egy mesterséges tavat táplál, melyen egy kis sziget található. A szigeten padok vannak elhelyezve, amely fedett.

A területen találhatók padok, kiépített tűzrakóhely és egy esőbeálló is. A forrás bővizű, a vize iható.

Északi irányban található a vasúti megállóhely épülete."

Forrás:wikipédia

Öszztáv:12.5 km,Szintkülönbség:492m

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.