zsófia kilátó.jpgSajnos a legutóbbi látogatásunk a Szeleta-barlangnál nem úgy alakult, ahogy szerettük volna és már akkor megfogadtuk, hogy ellátogatunk ide a közeljövőben, ha szép idő lesz.Nem terveztünk mára kirándulást, de a reggeli madárcsicsergés és a szikrázó napsütés csak kicsalt minket egy órácskára az erdőbe.Az 1770-es években épült egykoron "Kancellária" mára  Kohászati Múzeum mellett parkoltunk le Felsőhámorban, innen kezdtük utunkat a tanösvény jelzésén a régi Zsófia-kilátó sziklája felé.A térkép szerinti leágazásnál útnak tényleg csak nagyon jóindulattal nevezhető, dzsungel kezdeményt találtunk.A kilátót az alá épült katonai objektum miatt bontották le,nevét Lilla édesanyja után kapta.Legnagyobb sajnálatunkra arrafelé nem tudtunk tovább menni, így a tanösvényen kapaszkodtunk fel a gerincre.A csapás mellett egy picike, név nélküli forrást találtunk, amiből inni sajnos nem lehet, viszont nagy esőzések utáni nyomai végig láthatóak a hegyoldalban.A tetőre felérve egy közeli szirtről nagyon szép kilátásban volt részünk a Palotaszállóra és Szent István-lápára.

Innen tényleg már csak pár lépésre volt a Szeleta-tető és az alatta elhelyezkedő barlang.Igencsak elcsodálkoztunk, hogy legutóbbi látogatásunk alkalmával (szakadó esőben, gyerekkel az ölünkben) hogy tudtunk itt leszaladni.Az utat nem nagyon lehet eltéveszteni, sok helyen jól látható jel vezet le.

A barlangba elidőztünk picit,ismerkedtünk Herman Ottó munkásságával, a Szeleta-kultúrával és élveztük a kinti hőmérséklethez képest jócskán hűvösebb klímát.Mivel se ősember csontokat, se babérlevél alakú lándzsahegyeket nem találtunk, visszafelé vettük az irányt.Ez a mai sétácska tökéletes volt arra ,hogy jó étvágyat csináljon az ebédhez és hogy elhatározzuk, holnap ha jó idő lesz, csinálunk egy fennsíki túrát Bánkútról Bél-kőre és vissza.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.