Péntek este három lehetséges útvonal volt a fejünkben hol kellene eltölteni kis hétvégi sétánkat,egy kilátós,egy barlangos és egy lillafüredi,ez utóbbit hamar eldobtuk mivel sokat voltunk arrafelé mostanság.A másik kettő viszont annyira jónak ígérkezett hogy összekapcsoltuk és így 16km-el lett gazdagabb a túra cipőnk.A 15 ös busszról ismét Garadna va.-ig mentünk,innen lefelé indultunk a sárga kereszt jelzésen,ami a régi lovarda után kb.100m balra megy be az erdőbe.

A Három-kúti völgy szépen emelkedve indít minket az oldal csúcsára,közepén a Kápa forrás nyújtana kis felfrissülést ha vízhozama kicsit nagyobb lenne.Első etapunkat az Arany lépcső zárta aminek a tetejére érve éreztük a lábunkban hogy magasan járunk ahhoz képest ahonnan indultunk.

A Bánkútra vezető aszfalt útra felérve már a piros háromszög volt az új barátunk,ez egészen Örvény-kőig kísért minket.A csúcsra felérve sok sziklamászóval,egy Jókai emlékművel,és egy Dédestapolcsány-Lázbérci víztározó panorámával találkoztunk.

Itt megebédeltünk,pici szieszta majd indulás immáron csak kellemes lejtéssel tovább utunkon Magos-kő felé.Az új csapáson három özikével is sikerült összefutni illetve egy oly csodálatos kilátással amire annyira nem voltunk felkészülve hogy egy 20 percre le is heveredtünk bambulni a tájat.100_3763.JPG

Szívem szerint egy napot is maradtam volna annyira tökéletes volt itt minden,mivel fáradtak nem voltunk és az innen levezető utat is viszonylag jól ismerem úgy döntöttünk felkutatjuk "Dante poklát" az Udvarkő barlangot.A vizünk a kezdeti kaptatót igencsak megsínylette de mivel a Bükkben 2 km-enként van egy forrás így nem gondoltam hogy lesz problémánk ebből,illetve a térkép is jelölt két víznyerő helyet, az elsőt a Sólyom kúti pihenőnél ami valamikor szebb napokat is megélt,és volt vize is,most viszont csak egy elárvult béka úszkált a kút kis házában.A második a Csókás forrás amit immáron a piros kereszt jelzésen találtunk meg de sajnos itt sem jártunk sikerrel felfrissülés szempontjából.Csüggedésre semmi ok hisz a barlang is és a Felső forrási pihenő is belátható távolságon belül van.100_3803.JPG

A Udvarkő-barlang egy beszakadt víznyelő melynek érdekessége hogy a mélyén akár 10-15 fokkal is hűvösebb lehet.Elképesztő volt látni hogy a természet mire képes.

Túránk utolsó állomása Felső forrás vízháza volt amiben évek óta nem tudok csalódni 100_3831.JPG

Innen 40 perc alatt értünk a piros kereszten a Majális parkba ahol nyugtáztuk hogy ma este sem kellesz altatni minket.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.